Powered By Blogger

Thursday, September 10, 2009

Gula Oh Gula..

Al-Kisah..

Di sini aku nak kongsi ceta lawak ni.. Aku combine kan ngan ceta aku la..
Sekarang ni klu nak beli gula mcm nak beli dadah.. Jual sembunyi2. Dah la mcm tu, kena ada limit lagi oleh seorang pembeli. 2 kilo 1 kepala.. Ish2.. So, klu nak dpt banyak kene bawak 1 kampung arr. Imam, bilal, tok ketua(ketua kampung) dan Ajk2 semua baru leh dapat bnyak.. Kalau nak dpt gula bnyk. Pi cari kat ulu2 kampung.. Kompom dpt..

Baru2 ni, aku sempat ke pekan beaufort mencari-cari di mana ada jual gula. Akhirnya, aku jumpa 1 kedai.
Penjual dia ckp "ni gula baru sampai tp kena beli 2 kilo je utk tiap pembeli". Masa tu aku pon beli la 2 kilo then masa nak balik. Dlm keta aku nmpk penutum mulut & hidung (utk elak h1n1). Masa tu akal gila aku dah muncul..
Aku masuk balik dlm kedai. Then beli 2 kilo lg gula, tauke dia x perasaan aku yg beli gula td.. Then dia jual le kat aku. Aku pun balik keta. Masa dlm keta, nampak plak aku ngan topi dan cemin mata. APA LAGI, masuk balik kedai. Tp, kali ni aku pakai lain skit. Aku menterbalikkan baju aku.. So, suma nmpak black.. 2 kiloo lg..
Yeahhh.. 6 kilo 1 kepala..

Masa aku nak blk.. 1 org pekerja kedai tu ckp.. "bro, 2 kilo utk 1 kpla bro". Pastu paham2 la. Chow..!!

P/S : Berape punya bengap la tauke tu.. Sib baik dia ada pekerja yg sensitif.. Wakakakakakakaka!!

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger