Powered By Blogger

Monday, September 14, 2009

Kenapa Buang Rezekimu!?



"Dalam Semak, Dalam Longkang"

Alkisah, bukan utk memperkatakan lirik lagu dari amuk nih.. Tp, lihatlh kenyataan.

Dalam semak "BAYI", dalam longkang "BAYI", siap dalam baldi pun "BAYI". Masyallah, aku pun rock gak beb, tp x semestinya rock xder hati.

Tuhan tlah beri kita rezeki beb, supaya kita boleh berfikir, sedar dan yakin adanya ia. Tapi, bila diberikan rezeki, kita abaikan plak dh.

Bila dpt rezeki dari tuhan, buang sampah, buang longkang dan tinggalkn kat baldi. Dia manusia beb, bukan haiwan. Walaupun lahirnya dia dari cara yg salah, seperti maksiat.
Apasal x boleh ke jaga je dak ni, kene gak ke bunuh!?.

Tuhan maha pengampun beb, klu betul2 nak taubat dan kena ngan cara, insyallah, dosa pasti akan di ampunkan.

Apapun, moga bayi yg tidak bersalah ini di tempatkan di syurga indah, syukur mereka tidak berada di dunia yg penuh kepalsuan dan kejahilan ini.

P/S : ingatlah wahai sahabat2, kita rock leh rock. Nak tayang brutal bukan dengan membuang rezeki dlm semak, longkang, tong sampah dan baldi. Tp, brutal la dengan menegakkan segala kebenaran dan kesahihan.
Brutal lg dengan melawan hawa nafsu, itu baru brutal beb. Aku x cakap aku 100% baik. Sedangkan batu pun leh terhakis cuma dengan kelembutan air. Ini kan pulak kita yg ada akal fikiran yg 100% lebih baik dari haiwan.

P/S : aku post mende ni bukan utk mempersendakan sesiapa, tp peringatan utk kita semua. Maaf la jika ada yg terasa mahupun tersinggung. MAAF BEBANYAK!

0 comments:

Post a Comment

Powered By Blogger